måndag 23 februari 2009

Högläge


Nu har det snart gått sex veckor sedan jag ramlade på en isfläck (se bild) och bröt fotleden. Tre brutna ben och två rostfria skruvar i foten. Jag äter så mycket medicin som kroppen klarar men smärtfri blir jag aldrig och timmen innan jag får ta nästa dos medicin kan vara mycket jobbig. Pratade med ortopedkliniken idag igen men det känns inte som om det går att göra mer för mig just nu. Jag fick ju nytt gips och röntgades i fredags och allt ser bra ut. Visserligen har skruvarna lossnat lite men om jag inte belastar foten en vecka till så ska det nog läka. Jag får fortsätta med foten i högläge och helt enkelt uthärda. Normalt är tydligen inte en fotledsfraktur så här besvärlig. Det är nog lite synd om mig men jag har säkert fötjänat det!

Det positiva med det hela är ju att jag fått tid att påbörja min bloggkarriär. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ligga här på stigmoberg.blogspot.com eller om jag ska ligga på wordpress.com. Kanske gör jag som Carl Bildt och har en engelsk blogg på det ena stället och en svensk på det andra. Frågan är ju bara hur jag ska ha tid att börja jobba igen :-)

2 kommentarer:

  1. Krya på dig. //Niclas S

    SvaraRadera
  2. hej kollega...:-) Har precis opererat knät, en kraftig meniskskada och trasigt korsband...kämpa på och lycka till med bloggandet! /Anna 29

    SvaraRadera

Stickan's Blogg

Välkommen till Stickan's Blogg. Här kommer jag att skriva om det som intresserar mig för tillfället. I början var det mycket snus och politik men på senaste tiden har det mest varit klimat.